Si té problemes amb el soroll excessiu dels seus veïns, parlar amb ells pot ser la solució perfecta, però sovint no és tan senzill. Cal plantejar-se l’aïllament acústic.
Per ajudar a resoldre la situació, intenti parlar amb els seus veïns quan sigui el moment adequat, si això no funciona, pensi a parlar amb l’ajuntament i prendre notes sempre que li molestin el soroll del costat. Estigui obert a la mediació per trobar una solució que tant vostè com el seu veí estigui content.
Per obtenir més informació consulteu aquests consells i recordi, per a l’aïllament acústic hi ha un gran ventall de possibilitats ara.
AÏLLAMENT ACÚSTIC. PARLANT AMB ELS TEUS VEÏNS
És molt la mentalitat moderna no interactuar amb les persones que viuen a prop i seguir amb la nostra pròpia vida a casa. Però li sorprendrà el que una mica de contacte amb els seus veïns pot fer per vostè en moments de necessitat.
Si té problemes amb els veïns sorollosos, el millor primer pas a donar és parlar amb ells sobre el problema. Fins i tot es pot adonar que no s’adonin que l’estan molestant i que canviarien a gust el seu comportament.
AÏLLAMENT ACÚSTIC. QUAN HAS DE PARLAR AMB EL TEU VEÍ?
Quan el soroll s’ha convertit en un problema constant. No hauria de parlar amb el seu veí sobre el soroll si li molestava una instància puntual. No obstant, si li molesten repetidament el somni o no pot escoltar la televisió per la seva música, és un bon moment per parlar.
Si ha intentat encendre el televisor o distreure’s del soroll, però realment comença a deprimir-lo, és hora de demanar als seus veïns que mantinguin el soroll.
El millor moment per acostar-te al teu veí és durant el dia, en lloc de quan vas perdre la calma a la nit o a la nit. Abordi el tema l’endemà , un cop estigui tranquil.
AÏLLAMENT ACÚSTIC. COM S’HI HA D’ACOSTAR?
Si tots dos tenen jardins del darrere, entaular una conversa allà, o si els veu al pati davanter o sortint de casa alhora que vostè, parli el tema de manera casual i amistosa.
Com a últim recurs, sempre pot trucar a la seva porta durant un període més tranquil, assegurant-se que està d’humor tranquil i controlat.
Sigui tranquil i educat amb la seva sol·licitud perquè estar enutjat i confrontat només li assegurarà que rebi la mateixa resposta.
Ofereix alguns exemples de quan el seu soroll el va interrompre a casa i l’efecte que va tenir en vosaltres. No siguis agressiu ni acusador. Simplement indiqui els fets perquè puguin entendre clarament el problema.
Diles què t’agradaria que fessin per resoldre el problema. Suggereix que el televisor o la música que estan reproduint massa fort s’apaga després d’un temps determinat. Això crea un punt mitjà que no els fa sentir que no poden fer les coses que gaudeixen en la comoditat de casa seva.
Si li preocupa que la conversa pugui convertir-se en una discussió, o fins i tot en una cosa pitjor, acèrqueix el seu veí amb un familiar o amic.
AÏLLAMENT ACÚSTIC. QUEIXA A L’ AJUNTAMENT DELS VEÏNS SOROLLOSOS.
Per a alguns, aquesta pot ser la primera acció, però la queixa a l’ajuntament només hauria de passar realment si ha intentat parlar amb el seu veí sobre el problema. No cal que ho faci, per suposat, però intentar mantenir una conversa és sovint el curs més just d’acció a prendre en primera instància.
Si ha intentat parlar amb el seu veí i no s’ha resolt res, el següent pas pot ser posar-se en contacte amb l’autoritat local. Ha de tenir en compte que qualsevol queixa quedarà registrada i si té previst vendre la propietat en el futur, els compradors podran veure aquesta informació. També hi ha la possibilitat que la disputa també pugui arribar als tribunals al final, tot i que s’hauria de fer tot el possible per evitar-ho.
AÏLLAMENT ACÚSTIC. QUÈ PASSA DESPRÉS DE QUEIXES A L’AJUNTAMENT?
La primera etapa consisteix a enviar una carta al teu veí per part de l’ajuntament en la qual s’indica que s’ha presentat una queixa, però sense esmentar qui ha estat l’encarregat de presentar-la.
L’ajuntament li demanarà que faci un registre de les hores, dates i llocs on ha escoltat el soroll. També voldran tenir una idea clara de com està afectant la teva vida. En alguns casos, un representant de l’ajuntament podria visitar per escoltar la contaminació acústica per si mateixos, o en casos més extrems, fins i tot instal·lar equips per controlar els nivells de soroll.
Després que el consistori hagi avisat els veïns, es podria proposar la mediació si el soroll continua. Si aquesta opció no s’ adopta, o l ‘ ajuntament considera que no funcionarà en aquest cas, es podran prendre altres actuacions oficials.
Segons la seva valoració de la situació, l’ajuntament podria qualificar el soroll com a “molèstia legal” i el veí va rebre un “avís de reducció”. Això els informa efectivament que seran processats llevat que el soroll s’aturi i puguin enfrontar-se a una multa. Si la propietat implicada s’ utilitza amb finalitats industrials o comercials, la multa podria ser molt superior.
AÏLLAMENT ACÚSTIC. PRENENT NOTES.
És important mantenir un registre de les hores i dates dels impactes del soroll en la seva vida domèstica. També hauria de tenir en compte el tipus de soroll que es fa (música, televisió, etc.), el fort que era, quant temps va durar i com el va afectar.
Quan parli o escrigui una carta al seu veí, això l’ajudarà a entendre millor l’efecte que té el soroll i la freqüència amb què es pot produir. Tenir un registre clar a mà també servirà de prova si decideixes reclamar a l’ajuntament.
Això podria tenir un paper vital perquè l’ajuntament prengui una decisió oficial que funcioni a favor teu, ja que, sense cap prova real, pot continuar sent un cas de la teva paraula davant els teus veïns.
AÏLLAMENT ACÚSTIC. MEDIACIÓ.
Si ha intentat parlar amb el seu veí i no ha pogut arribar a un acord sobre la situació, després que l’ajuntament hagi emès una carta d’advertència, probablement la mediació serà el següent pas suggerit.
No hi ha cap requisit legal perquè el seu veí assisteixi a una sessió de mediació ja que és voluntària, així que ha d’esperar que hi vulgui assistir.
La mediació consisteix a reunir-se amb un mediador professional designat per l’ajuntament, que intentarà concertar un moment adequat per reunir-se amb tots dos en un lloc neutral. L’objectiu d’aquesta trobada és que ambdues parts manifestin el seu punt de vista i entenguin la perspectiva de l’altra.
És feina del mediador escoltar ambdues parts i suggerir una mitjana que satisfà ambdues parts per trobar una solució. No hi ha cap cost i si ambdues parts assisteixen, en molts casos sí que porta a una solució exitosa.
AÏLLAMENT ACÚSTIC. ESCRIVINT UNA CARTA.
Si parlar amb el seu veí no l’ha ajudat a resoldre el problema, pot ser anar a l’ajuntament per reclamar. Tanmateix, abans de donar el següent pas, pensi a escriure una carta al seu veí explicant els problemes i explicant com li agradaria que se solucionés el problema.
Fins i tot pot considerar-ho com el primer pas, en lloc d’acostar-s’hi en persona, si creu que parlar directament podria antagonitzar i inflamar la situació.
Conservi una còpia de l ‘ escrit com a prova que ha intentat comunicar i resoldre el problema amb el seu veí, si decideix acudir a l ‘ ajuntament per presentar una denúncia formal.
AÏLLAMENT ACÚSTIC. PER SOLUCIONAR-HO TÈCNICAMENT CONSULTEU UN PROFESSIONAL.
info@plb.cat
Telèfon: 93 303 74 43
Article de referència.